torsdag 13 april 2017

SMARTA TIPS ATT TA TILL när man väljer färger till sin hudton.


Att blanda olika varma och kalla färger med varann är helt möjligt.

Det beror hur du kombinerar det.

Man känner själv vilken färg man inte passar i,  man behöver inte utesluta en färg bara för man kanske är varm eller kall i tonen.


TIPS!
Är man kall eller varm i tonen och älskar vitt men kan inte använda det så är det riktigt bra att det som är närmast din hals, ansikte att ta en färg som passar din hudton som är närmast ditt ansikte.

Det spelar  ingenroll vad de övriga färgerna är på ditt klädesplagg.

Det är just den färg man sätter till närmast ditt ansikte, hals, dekopaget som är avgörande för hur du känner dig med den färgen.

Du kanske känner dig  blek eller blir helt fel när du tittar dig i spegeln.

Vad kan du göra då???






SMARTA TIPS ATT TA TILL

Det man gör då är att använda en scarf i rätt färg som du känner dig fin i
# Kragen kan ha en annan färg på ditt klädesplagg
# Smycken, halsband som du snurrar runt flera varv runt halsen och som får gå ner i dekopaget i den färg som lyfter dig

# Ta till dig färger på armband som passar din hudton, du ser och känner när det är rätt så prova dig fram.

# Blanda varm och kalla färger med varann blir riktigt magiskt

Bli inte förblindad när någon som du fått till och säger att du kan inte använda denna färg.

 Det viktigaste är att du ska känna dig fin och att just blanda olika nyanser på färger gör att du kan faktiskt använda alla färgerna om det känns rätt för dig.





Jag själv är varm i tonen men älskar vitt väldigt mycket. Därför använder jag varma toner närmast min hud och resten av plaggen kan jag använda vilken färg jag vill.

MINA FAVORIT FÄRGER.

Vitt, varma toner av vit som offwhite blir riktigt magiskt tillsammans.
Mina favoritfärger och så den kalla färgen svart som jag har mycket som detaljer.

Heminredning, mode går hand i hand och gillar man en färg så blir det oftast man tar till sig det i sitt hem med.

Det jag kommer göra är att ta in lite turkosa till de varma, kalla tonerna för att få en riktig energikick.

Men viktigast av allt det är du som bestämmer och känn efter vad känns rätt för dig och prova dig fram, var lekfull.



Önskar er en fin dag och en riktigt 
GLAD PÅSK 💛💛💛

AnneLi Källström
följ SussiLi.se på Facebook

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Hej, du får gärna adda mig på facebook. Där kan vi även ha kontakt med varann via chatt. Jag är designer och Stilexpert med eget klädmärke till den mogna kvinnan samt har äran att jobba med en livsstil som kan visa fler möjlighet till att få mer kul, självförverkligande, tjäna mer och umgås mer med familj, vänner och även hitta nya bekantar världen över.
https://www.facebook.com/anneli.sussili

class='post-footer'>